fredag 27. mars 2015

Mi lille prinsesse

Mi lille prinsesse
Hvordan har du det nå?

Du var der hver onsdag, da var vi sammen
Du kom opp på fanget mitt, så meg inn i øynene og dilla med håret mitt.
Du sa ikke så mye, du bare satt der.
Hendene dine var ofte kalde, kanskje ikke så rart siden du gikk i shorts og t-shorte når det regnet ute. Når du smilte strålte du. Latteren din smitta over. Vi kom ofte tidlig til jobben, du var ofte på plass før de andre. Du kom løpende, hoppet opp på fanget, tok tak i pennen min og begynte å hjelpe meg med leksene. Du rettet spansken min å lo når jeg sa noe feil. Hvordan går det med deg nå? Hvordan er din hverdag? Får du noe kjærlighet av foreldrene dine? Går du på skole? Har du det bra?

Jeg vet ikke, det gjør litt vondt i hjertet mitt av å tenke på din hverdag i forhold til min. Kanskje må du jobbe hver helg med å selge frukt på gata, kanskje fryser du på grunn av hull i skoene. Er du fortsatt på Casa Victoria å får en trygg plass å være noen timer hver ukedag? Jeg vet ikke. Kanskje har du det veldig bra, kanskje ser fremtiden din lys ut. Jeg vet ikke, men jeg ber om det.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar